Liguria: legato, al caldo e senz’acqua, cane muore strozzato nel tentativo di liberarsi per bere
Il povero animale era stato legato con una corda a strozzo. Il padrone è stato denunciato per maltrattamento e uccisione di animale
canale WhatsApp
Terribile sorte a seguito di grande sofferenza per un rottweiler in Liguria. Il povero cane, come riporta l’autopsia, è morto disidratato e strangolato nel tentativo di liberarsi dal cordone a strozzo con il quale era stato legato in un terreno situato lungo la riva del fiume Roya, in provinca di Imperia.
Il padrone è stato denunciato dai carabinieri forestali con l’accusa di maltrattamento e uccisione di animale.
I fatti risalgono a luglio, quando è partita l’indagine dopo il ritrovamento del corpo del cane, morto da alcuni giorni. Secondo gli inquirenti, il rottweiler è stato lasciato legato ad una corda sotto un riparo di fortuna. Come riportano le testate locali, stravolto per il caldo e la sete, il cane ha cercato di liberarsi per raggiungere il fiume e bere, ma è morto strozzato. I veterinari dell’istituto zooprofilattico hanno confermato la morte per disidratazione e soffocamento.
Su bistire de sos Mamutzones: identidade e misteriu de sa Barbàgia

Ligadu a su carrasegare de Mamujada, in su coro de sa Barbàgia, est una de sas espressiones prus cadrias e misteriosas de sa cultura sarda.
canale WhatsApp
Su bistire de sos Mamutzones: identidade e misteriu de sa Barbàgia
Su bistire de sos Mamutzones est unu de sos sìmbulos prus antigos e reconnoschìbiles de sa Sardigna de su connottu, unu bistire chi arregat seculos de istòria, ritos e signifficu. Ligadu a su carrasegare de Mamujada, in su coro de sa Barbàgia, est una de sas espressiones prus cadrias e misteriosas de sa cultura sarda.
Su bistire est fattu de pedde de berbeghe niedda, caratza de linna iscura e sonàzzos ghettados in sas palas. D’onzi elementu tenet unu balore simbòlicu pretzisu: sa pedde ammentat su ligàmene cun sa natura e su mundu pastorale, sa caratza mustrat sa cara àrcaica de s’òmine chi si trasformat in ispìritu, mentres chi sos sonàzzos batent, cun su ritmu fundudu insoro, una boghe antiga chi sonat in sos carruzzos de sa bidda.
Su pesu de su costumene podet passare sos 30 kilos, pro neghe de sos sonàzzos mannos de brunzu fìssados in d’una istrutura de coriu. Si lu pònnere recherret fortza fisica, ma fintzas cuntzentratzione e rispetu pro su connottu. Su movimentu de sos Mamutzones est lentu e cadentzadu, acumpanzadu dae sos Issohadores, friguras bestidas de biancu e ruju chi los ghìant e los inghìriant in sa protzessione.
S’orìgine de custa mascara est cuada dae su misteriu. Carchi istudiosu dda ligat a ritos de fertilitade o de passàgiu intre sas istajones, àteros a tzerimònias de amparu e purificatzione. In donzi casu, su bistire de sos Mamutzones sighit a rapresentare una forma de memòria coletiva, unu connottu bivu chi aunid sa comunidade e affaschinat bisitadores dae totu su mundu.
Oe su bistire est custòidu e tramandadu cun orgòlliu, sìmbulu de identidade, resistèntzia e apartenèntzia. Si lu pònnere no est unu gestu folclorìsticu simple, ma un’atu de continuitade cun su tempus coladu, una manera pro ammentare chi sa Sardigna prus autèntica bivet ancora, in su sonu de sos sonàzzos e in su passu lentu de sos Mamutzones in soro.
“Attività realizzata con il contributo della Regione Sardegna – IMPRENTAS 2024- 2025.LR22/2018, art.22”
© RIPRODUZIONE RISERVATA

