Scuolabus si rovescia: l’autista, ubriaco, tenta la fuga senza soccorrere gli alunni
#Italia Padova: l'autista è risultato positivo all'alcoltest. L'uomo, 51enne con precedenti, dopo l'incidente ha tentato la fuga senza soccorrere i ragazzi feriti
canale WhatsApp
Ancora un incidente a uno scuolabus. Otto studenti sono rimasti feriti in seguito al rovesciamento di uno scuolabus in provincia di Padova. Come riportato da TgCom, i ragazzi, che hanno tra i 7 e i 14 anni, sono stati soccorsi e portati all’ospedale. Lo scuolabus stava percorrendo una strada in discesa e si apprestava ad affrontare un tornante prima di rovesciarsi. L’autista, 51enne romeno, è stato arrestato dai carabinieri dopo aver tentato la fuga: è risultato positivo all’alcoltest.
E’ fuggito in mezzo ai campi abbandonando il mezzo prima dell’arrivo dei soccorritori: l’uomo è stato rintracciato dopo due ore da una pattuglia dei carabinieri. Alla vista dei militari ha tentato nuovamente di scappare ma è stato bloccato.
L’uomo, residente a Rovigo, è risultato positivo all’alcoltest ed è stato quindi arrestato con l’accusa di fuga in caso di incidente con danno alle persone, lesioni personali colpose plurime e guida in stato di ebbrezza. Ai militari non ha saputo spiegare le cause dell’incidente, nel quale sono rimasti feriti in modo non grave otto ragazzini. Fonti del Viminale precisano aveva dei precedenti.
© RIPRODUZIONE RISERVATA
Su bistire de sos Mamutzones: identidade e misteriu de sa Barbàgia

Ligadu a su carrasegare de Mamujada, in su coro de sa Barbàgia, est una de sas espressiones prus cadrias e misteriosas de sa cultura sarda.
canale WhatsApp
Su bistire de sos Mamutzones: identidade e misteriu de sa Barbàgia
Su bistire de sos Mamutzones est unu de sos sìmbulos prus antigos e reconnoschìbiles de sa Sardigna de su connottu, unu bistire chi arregat seculos de istòria, ritos e signifficu. Ligadu a su carrasegare de Mamujada, in su coro de sa Barbàgia, est una de sas espressiones prus cadrias e misteriosas de sa cultura sarda.
Su bistire est fattu de pedde de berbeghe niedda, caratza de linna iscura e sonàzzos ghettados in sas palas. D’onzi elementu tenet unu balore simbòlicu pretzisu: sa pedde ammentat su ligàmene cun sa natura e su mundu pastorale, sa caratza mustrat sa cara àrcaica de s’òmine chi si trasformat in ispìritu, mentres chi sos sonàzzos batent, cun su ritmu fundudu insoro, una boghe antiga chi sonat in sos carruzzos de sa bidda.
Su pesu de su costumene podet passare sos 30 kilos, pro neghe de sos sonàzzos mannos de brunzu fìssados in d’una istrutura de coriu. Si lu pònnere recherret fortza fisica, ma fintzas cuntzentratzione e rispetu pro su connottu. Su movimentu de sos Mamutzones est lentu e cadentzadu, acumpanzadu dae sos Issohadores, friguras bestidas de biancu e ruju chi los ghìant e los inghìriant in sa protzessione.
S’orìgine de custa mascara est cuada dae su misteriu. Carchi istudiosu dda ligat a ritos de fertilitade o de passàgiu intre sas istajones, àteros a tzerimònias de amparu e purificatzione. In donzi casu, su bistire de sos Mamutzones sighit a rapresentare una forma de memòria coletiva, unu connottu bivu chi aunid sa comunidade e affaschinat bisitadores dae totu su mundu.
Oe su bistire est custòidu e tramandadu cun orgòlliu, sìmbulu de identidade, resistèntzia e apartenèntzia. Si lu pònnere no est unu gestu folclorìsticu simple, ma un’atu de continuitade cun su tempus coladu, una manera pro ammentare chi sa Sardigna prus autèntica bivet ancora, in su sonu de sos sonàzzos e in su passu lentu de sos Mamutzones in soro.
“Attività realizzata con il contributo della Regione Sardegna – IMPRENTAS 2024- 2025.LR22/2018, art.22”
© RIPRODUZIONE RISERVATA

