Il Presidente Mattarella di fronte alle opere di Maria Lai alla Biennale di Venezia
L’artista sarda Maria Lai, scomparsa nel 2013, è tornata alla Biennale di Venezia a trentanove anni dalla sua prima partecipazione: la sua opera è ospitata nel Padiglione dello Spazio Comune dove sono riuniti gli artisti che riflettono sulla comunità e sul concetto di collettivo. Ieri il Presidente
L’artista sarda Maria Lai, scomparsa nel 2013, è tornata alla Biennale di Venezia a trentanove anni dalla sua prima partecipazione: la sua opera è ospitata nel Padiglione dello Spazio Comune dove sono riuniti gli artisti che riflettono sulla comunità e sul concetto di collettivo.
Ieri il Presidente della Repubblica Italiana, Sergio Mattarella, ha visitato i padiglioni veneti e si è soffermato sulle opere di Maria Lai negli spazi espositivi della Biennale di Venezia 2017.
E’ stata scelta, insieme ad altre opere, la sua performance collettiva “Legarsi alla montagna”, documentata da un video di Tonino Casula. Nel 1981 Maria Lai, ha coinvolto gli abitanti di Ulassai a legare le proprie case in base alle loro relazioni, senza falsità, amicizia, amore, conflitto, con un nastro di tela di 26 km, che poi arrivava alla montagna, ispirandosi a un’antica leggenda, che raccontavano gli abitanti del paese, la quale narra di una bambina che si salvò dalla frana di una montagna grazie a un nastro celeste.
Un rito collettivo, quello sperimentato da Maria Lai, un’azione con forte valenza sociale, celebrata quest’anno alla Biennale in linea con le dichiarazioni della curatrice: «L’arte testimonia la parte più preziosa dell’umanità, in un momento in cui l’umanesimo è messo in pericolo.
Nella sua attività Maria Lai è stata capace di tessere relazioni, con opere condivise e partecipate, un’arte corale e diffusa che ha saputo mettere insieme persone e territori.
La sua arte è un intreccio di favole, realtà e parole che trova spazio nell’Arsenale di Venezia, con i suoi Libri Cuciti, le Geografie e il Lenzuolo con le parole imprigionate nel filo nero, perché come osservava lei stessa: «Più che il saldare o l’incollare che forzano insieme estraneità, il filo unisce, come si unisce guardando o parlando, niente ne è fisicamente trasformato, le cose unite restano integralmente quelle che erano, solo attraversate da un filo, traccia di intenzioni, raggio laser, nota assoluta che fugge da un piccolissimo buco, percorso del pensiero».
La piccola e minuta artista sarda, riservata, poco incline alla celebrazione del successo e alla mondanità, finalmente giganteggia in una delle esposizioni d’arte più importanti al mondo che celebra la sua arte, che con strumenti semplici tela, filo, pane trae energia dalla condivisione e spinge a riflettere sul senso di comunità.
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Sa Coppa Gentleman Sardos: Unu Viaggiu in mesu de sa Galania de sas Macchinas e sa Cultura Sarda
Cust’annu puru, s’abbenimentu at animadu sas terras de s’Ozzastra,incumintzande sa sigunda zoronada cun s’ attesa meda proa de regularidade in sa zura industriale de Tortolì
Sa Coppa Gentleman Sardos, chi tzelebrat s’istoria e sa cultura de sas macchinas, at torradu a mustrare sa capatzitade sua de ponnere paris istile, presentzia, lepiesa e iscoperta culturale, donande a sos chi ant partetzipadu e a su pubbricu, momentos de intensidade e ammaju mannos.
Cust’annu puru, s’abbenimentu at animadu sas terras de s’Ozzastra,incumintzande sa sigunda zoronada cun s’ attesa meda proa de regularidade in sa zura industriale de Tortolì. Sos echipaggios, faghinde biere abbilesa de ghia e pretzisione, ant incantadus sos ispettadores cun d’unu ispettacculu ammaghiante, disaffiande s’abba e donande a su pubbricu momentos carrigos de tripisu e pretzisione. Ordiminzada dae s’assotziu Automoto de Simana Sardigna, sa Coppa Gentleman Sardos si cunfirmat puru in su 2024 un’addobiu importante meda in su calendariu
natzionale de s’A.S.I.(Automotoclub Storico Italiano).
Dae su 2022 s’abbenimentu est incluidu in mesu de sos 15 de” s’Asi Circuito Tricolore” e godit de s’artu amparu de sos Ministeros de su Turismu, de sa Cultura, de sos Servitzios, de sa Mobilidade sustenibile e de s’A.N.C.I. Sos 55 echipaggios, chi arrivaiant dae tottu s’Italia, ant esponnidu sas macchinas insoro in su viale Monsignor Virgilio, cambiande sa zura in d’unu beru e propriu museu a chelu abbertu. Dae sos classicos de sos annos ’20, commente sa Bentley de su 1925 e s’Ansaldo de su 1927, a s’Itala de su 1930 po arrivare a sas pius modernas commente sa Ferrari de su 2003, donzi macchina at contadu un’istoria unica de mastria inzegneristica e disignu chentza tempus. Custas macchinas de simana sighint a ispirare e ammaghiare sas ingendras de oe e de su tempus benidore,mustrande importantes capitulos de s’istoria de sas macchinas.
Su programma de sa die, incluidiat puru unu tuffu in s’istoria bezza meda de s’Ozzastra, cun sa visita a su logu nuragicu “s’Ortali e su “Monti”. Custu logu archeologicu, cun sas turres de pedra antigas, sas domus de Janas e sas tumbas de sos tzigantes, at permittidu a sos partetzipantes de faghere unu tuffu in su passadu, iscoperrinde sas traditziones e s’eredidade culturale de sa Sardigna, arricchinde de pius s’esperientzia de sa cumpetissione.
Attività realizzata col contributo della Regione Sardegna — IMPRENTAS 2023-2024. LR 22/2018, art. 22
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