Il Presidente Mattarella di fronte alle opere di Maria Lai alla Biennale di Venezia

L’artista sarda Maria Lai, scomparsa nel 2013, è tornata alla Biennale di Venezia a trentanove anni dalla sua prima partecipazione: la sua opera è ospitata nel Padiglione dello Spazio Comune dove sono riuniti gli artisti che riflettono sulla comunità e sul concetto di collettivo. Ieri il Presidente
L’artista sarda Maria Lai, scomparsa nel 2013, è tornata alla Biennale di Venezia a trentanove anni dalla sua prima partecipazione: la sua opera è ospitata nel Padiglione dello Spazio Comune dove sono riuniti gli artisti che riflettono sulla comunità e sul concetto di collettivo.
Ieri il Presidente della Repubblica Italiana, Sergio Mattarella, ha visitato i padiglioni veneti e si è soffermato sulle opere di Maria Lai negli spazi espositivi della Biennale di Venezia 2017.
E’ stata scelta, insieme ad altre opere, la sua performance collettiva “Legarsi alla montagna”, documentata da un video di Tonino Casula. Nel 1981 Maria Lai, ha coinvolto gli abitanti di Ulassai a legare le proprie case in base alle loro relazioni, senza falsità, amicizia, amore, conflitto, con un nastro di tela di 26 km, che poi arrivava alla montagna, ispirandosi a un’antica leggenda, che raccontavano gli abitanti del paese, la quale narra di una bambina che si salvò dalla frana di una montagna grazie a un nastro celeste.
Un rito collettivo, quello sperimentato da Maria Lai, un’azione con forte valenza sociale, celebrata quest’anno alla Biennale in linea con le dichiarazioni della curatrice: «L’arte testimonia la parte più preziosa dell’umanità, in un momento in cui l’umanesimo è messo in pericolo.
Nella sua attività Maria Lai è stata capace di tessere relazioni, con opere condivise e partecipate, un’arte corale e diffusa che ha saputo mettere insieme persone e territori.
La sua arte è un intreccio di favole, realtà e parole che trova spazio nell’Arsenale di Venezia, con i suoi Libri Cuciti, le Geografie e il Lenzuolo con le parole imprigionate nel filo nero, perché come osservava lei stessa: «Più che il saldare o l’incollare che forzano insieme estraneità, il filo unisce, come si unisce guardando o parlando, niente ne è fisicamente trasformato, le cose unite restano integralmente quelle che erano, solo attraversate da un filo, traccia di intenzioni, raggio laser, nota assoluta che fugge da un piccolissimo buco, percorso del pensiero».
La piccola e minuta artista sarda, riservata, poco incline alla celebrazione del successo e alla mondanità, finalmente giganteggia in una delle esposizioni d’arte più importanti al mondo che celebra la sua arte, che con strumenti semplici tela, filo, pane trae energia dalla condivisione e spinge a riflettere sul senso di comunità.

© RIPRODUZIONE RISERVATA
Casteddu, Bittoria de Coro e Talentu: Parma iscuttu 2-1 in sa cursa po sa salvesa

Sa bittoria est commente un’alenu de ossigenu po sos sardos, chi ant mustradu carattere in d’una porfia giogada cun intensidade.
“Casteddu, Bittoria de Coro e Talentu: Parma iscuttu 2-1 in sa cursa po sa salvesa”.
Su Casteddu torrat a acciappare s’arrisu e tzentrat una bittoria importante meda in sa cursa po sa salvesa, binchinde su Parma po 2-1 in d’una partida chi tiat podere sinzare una bortada po ambas sas isquadras. Sos Ruju e blu, chi arribaiant dae duas partidas perdidas conchistant tres puntos de oro chi lis cunsentini de si ponnere a +4 dae su logu de sa masqada, occupada propriu dae su Parma. Sa bittoria est commente un’alenu de ossigenu po sos sardos, chi ant mustradu carattere in d’una porfia giogada cun intensidade.
Sa partida si est abberta cun d’unu primu tempus bilantzadu ma riccu de emossiones. Ambas sas isquadras , scientes de s’importantzia de su chi bi fit in palu, si sunt accomettadas a bisu abbertu. Su Parma at proadu lestru a essere periculosu, cun Camara chi at iffrisadu su vantaggiu. Puru Bonny est andadu accanta a su goal cun d’unu tiru chi est finudu a banda de pagu.
Su Casteddu, peroe, no est adduradu a abbaidare e at respundidu cun d’una aera malarrimada. Mancari sas occasiones, su primu tempus est concruidu chentza chi nisciunu eppat sinzadu, dassande pensare a unu secundu tempus carrigu de tesone. In su secundu tempus, su Casteddu est resessidu a leare sa partida in manu e at acciappadu su vantaggiu, unu fattu isfortunadu po su Parma: unu autogoal de Vogliacco, chi in su mentres chi fit tentande de che imbolare a fora unu cross, che at mandadu sa bozza in sa porta sua.
S’autogoal at affortigadu sos ruju e blu, chi ant incumintzadu a ispinghere cun cunbintzione pius manna po chircare s’addoppiadura e serrare sa partida. Su momentu detzisivu est arrivadu cando su tennicu de su Casteddu at dezisu de faghere bintrare in campu Florinel Coman.
Su zovanu rumenu, appena comporadu dae sos sardos, non bi at postu meda a dassare su sinzu: cun d’una giogada ispettaculare, at iscarrigadu unu tiru potente e pretzisu meda chi est bintradu in palas de su portieri de su Parma. Est su primu goal suo in Italia, unu tiru chi at fattu iscoppiare s’allegria de sos tiffosos in sa Unipol Domus e at regaladu a su Casteddu su vantaggiu doppiu.
Su Parma, peroe, non si est arresu e at chircadu de torrare a abberrere sa partida. Leoni at acciappadu su goal chi at accurtziadu sas distanzias. In sos minutos finales, intames, s’isquadra istranza no est resessida a creare atteras occasiones: sa defensa de su Casteddu si est serrada cun ordine, craccande donzi tentativu de sos de su Parma e diffendinde su risurtadu fintzas a sa fine de sa partida.
Attività realizzata col contributo della Regione Sardegna — IMPRENTAS 2024-2025. LR 22/2018, art. 22

© RIPRODUZIONE RISERVATA